torsdag 23. februar 2012

Kurs i brodering av Sunnmørsbunad

En liten oppdatering på hvordan det går med bunadskurset. Er nå ferdig med kurskveld 4 av 8, og noen av motivene begynner å nærme seg ferdig. Mangler bare detaljer i gull og perletråd. De har vi ikke lært ennå.

Her er detaljene vi lærte på forrige kurs. Den grønne sømmen er kjedesting. Den røde blomsten i midten var vanskelig å få fin, men ble fornøyd.

Har også lært å sy dråper siden forrige oppdatering. De har eg fått god trening på, for det er veldig mange dråper på forkle.

Var en tur på Husfliden i byen forrige uke å kjøpte meg kopier av broderiet. De har vert til god hjelp sammen med broderingsplansjen, når jeg sitter hjemme å broderer.

-litjepia-

3 kommentarer:

  1. Hei!

    Først må jeg bare få skryte av hvor fint det blir! Jeg har selv lenge ønsket å lære meg å brodere sunnmørsbunaden. Derfor lurte jeg på hvor du går på kurs og om du vet om de skal starte nye kurs snart?

    SvarSlett
  2. Hei nysgjerrig.
    Har ikke sett kommentaren din før nå. Har gått på kurs gjennom Ålesund husflidslag. De har et kurs på høsten og et på våren. Veldig kjekt, og kan virkelig anbefales. Jeg hadde nesten ikke brodert noe i det hele tatt før jeg startet på kurs.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hvor mye koster et kurs?

      Slett