onsdag 25. januar 2012

Bunad

I går startet jeg på bunadskurs. Har hatt planer om å gjøre dette en stund, men de to siste kursene har desverre kolidert med andre ting. Det var veldig kjekt å endelig komme igang.



Vi lærte to av sømmene, heksesting og kontursting. Kontursting var ganske greie å få til. Heksesting er litt verre synest eg. Strever litt med å få de like hele veie. Var litt skummelt å fortsette videre alene i dag, men tror det går bra.




Min største frykt på forhånd var om jeg kom til å få baksiden av arbeidet til å se fin ut. Var redd den skulle se rotete og kaotisk ut. Men vi lærte noen flotte teknikker for å få festet trådene fint på, og den ble mye finere enn jeg noen gang trodde eg skulle få den til. Bildet under her er av baksiden av arbeidet.



Gleder meg allerede til neste kurs.


-litjepia-

3 kommentarer:

  1. Flink du er Anjamor :-) Du er min inspirasjon og mentor innan håndarbeid! Klem fra Silje

    SvarSlett
  2. Skikkelig flott! Arti med kurs!
    Klem, Tove

    SvarSlett